Bagaimana Seorang Wanite Berjaya Menjana Keuntungan Sehingga RM15k Sebulan Dengan Hanya Menjual Tudung - Cahaya Hayati

26 Apr 2018

Bagaimana Seorang Wanite Berjaya Menjana Keuntungan Sehingga RM15k Sebulan Dengan Hanya Menjual Tudung

Bagaimana Seorang Wanita Berjaya Menjana Keuntungan Sehingga RM15k Sebulan Dengan Hanya Menjual Tudung.



Nama saya Madihah Mustafha!

Saya telah menceburi bidang perniagaan dengan menjual tudung sejak tahun 2012 lagi. Ketika itu, saya masih lagi sedang menuntut di sebuah IPT. Pada mulanya, saya hanya buat secara suka-suka sahaja. Saya hanya jual tudung ini kepada rakan-rakan terdekat sahaja. 

Tapi lama-kelamaan, ramai pula yang nak beli tudung dari saya. Maklumlah, tudung yang saya jual ketika itu, memang kena dengan selera rakan-rakan yang rata-ratanya adalah golongan student. Tudung yang saya jual, harganya sedikit bajet, tetapi kualitinya tetap baik dan cantik!

Disebabkan permintaan yang semakin hangat! Maka, saya telah bertekad untuk menjalankan perniagaan tudung ini dengan lebih serius lagi.

 

Dulu, masa mula-mula bisnes, memang saya akan buat penghantaran setiap hari. Tetapi bila pelanggan dah makin ramai, saya buat penghantaran 2 kali seminggu sahaja. Tujuannya... supaya 5 hari lagi, saya dapat fokus untuk membuat kerja-kerja pemasaran & jualan.

5 hari saya akan fokus layan whatsapp, facebook dan ambil order. Lagi 2 hari, saya akan fokus uruskan pembungkusan produk dan penghantaran sahaja.

Secara purata, sale saya setiap hari adalah ratus-ratus ringgit sahaja, tetapi bila dikumpulkan seminggu... sebulan... ianya agak lumayan juga!  Lagi-lagi kalau tiba musim raya! Lagi masyuukk.... Boleh cecah RM25k sebulan..  semuanya hanya dilakukan dari rumah sahaja sambil-sambil jaga anak!

Nak tahu bagaimana Madihah bejaya membuat jenama sendiri dan meraih keuntungan sehingga RM15 sebulan, boleh di dapati melalui banner di bawah. Saya pasti ramai yang buat bisness tudung untuk raya akan datang...

2 comments:

  1. Huhu banyaknya ..boleh berhenti kerja camtu

    ReplyDelete
  2. Macam best je. Jana pendapatan hanya dengan tudung saja

    ReplyDelete