Cahaya Hayati

29 Oct 2020

Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod 1 Sehingga Akhir

October 29, 2020 0
Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod 1 Sehingga Akhir

Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod 1 Sehingga Akhir. Drama patahnya sebelah sayap ini merupakan drama tahun 2016 yang diulang tayang semula di Unifi TV. So, CH pun tertengok dan terlayan sampai akhir episod. Bagi CH drama ini banyak memberi pengajaran kepada kita antaranya nak berkorban kepada orang yang disayangi biarlah berpada-pada jangan sampai makan diri, nak menghukum jangan melulu sampai tersalah hukum, bila jatuh, bangun semula dan berusaha sehingga berjaya dan banyak lagi. So, korang kena tonton sendiri drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod 1 Sehingga Akhir. 


Drama ini merupakan lakonan Ummi Nazeera, Aeril Zafrel, Izzue Islam, Wawa Zainal, Putra Amaris, Syainie Shuhaimi, Zainab Othman, Normah Damansuri, Neera Azizi, Muhamad Faiz, Wan Nor Azlin, Azhar Amir, Mili, Arash Mohd, Faiz Hak, Zainab Othman. 


Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod 1 Sehingga Akhir


Mengisahkan Alisha, seorang gadis kampung yang telah diberikan ujian percintaan yang berat daripada kekasihnya, Amzar. Pada awalnya hubungan mereka amat baik dan harmoni kerana Alisha banyak membantu keluarga Amzar ketika Amzar sedang mencari peluang pekerjaan sebagai seorang peguam. Namun, segalanya berubah apabila Amzar lulus temuduga dan diterima untuk bekerja sebagai seorang peguam di sebuah firma guaman.


Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod 1 Sehingga Akhir, drama patahnya sebelah sayap, patahnya sebelah sayap full episod, tonton online,
Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod 1 Sehingga Akhir



Alisha dan Amzar amat teruja apabila impian Amzar untuk menjadi peguam tercapai. Alisha membelikan Amzar pelbagai jenis kemeja agar Amzar selesa bekerja. Atas keterujaan itu, Amzar berjaya membicarakan kesnya yang pertama. Mereka berdua meraikan kejayaan Amzar di kedai makan kegemaran mereka. Amzar juga melamar Alisha dan Alisha menerima lamaran Amzar tanpa syarat dek terlalu gembira.


Selesai mereka menjamu selera, hujan pula turun dengan selebat-lebatnya. Mereka terus gegas ke kereta Alisha dan beransur pulang. Namun, kerana terlalu asyik bergurau, Amzar terlanggar sesuatu ketika mengelak kereta dari arah bertentangan. Dalam keadaan hujan yang lebat Amzar dan Alisha tidak pasti apa yang telah dilanggar mereka. Setelah Amzar turun melihat apa yang dilanggarnya, Amzar kembali masuk memandu dan memberi alasan pada Alisha bahawa mereka hanya terlanggar tong besar dan enggan memberitahu hal sebenar.


Suatu hari, terpampang di dada akhbar mengenai sebuah kes langgar lari dan Alisha yakin bahawa kes itu mempunyai kaitan dengan kejadian malam bersama Amzar. Trauma Alisha makin bertambah apabila sekumpulan anggota polis datang ke rumahnya dan menahannya. Menurut mereka, Alisha adalah suspek utama kes langgar lari yang disiarkan di media massa. Alisha akhirnya dijatuhkan hukuman penjara dua tahun di atas “kesalahannya” itu apabila Amzar yang pada mulanya berjanji akan membela Alisha menyepikan diri dan membiarkan Alisha menanggung akibatnya sendirian. Selepas dua tahun, Alisha dibebaskan dan menjadi tukang cuci di pejabat Kuzairi, suami kepada mangsa langgar lari Amzar.


Nak tahu kisah lanjut, korang tonton melalui link di bawah :


[EPISOD 1] [EPISOD 2][EPISOD 3] [EPISOD 4][EPISOD 5] [EPISOD 6][EPISOD 7] [EPISOD 8][EPISOD 9] [EPISOD 10][EPISOD 11] [EPISOD 12][EPISOD 13] [EPISOD 14][EPISOD 15


Selamat menonton uolls!

Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap Menyebabkan Makan Nasi Bertambah

October 29, 2020 0
Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap Menyebabkan Makan Nasi Bertambah

Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap Menyebabkan Makan Nasi Bertambah. Assalamualaikum wbt & salam Maulidur Rasul. Hari cuti maka banyaklah urusan rumah yang nak kena tengok. Dari laundry sehinggalah ke bab membersih dan mengemas rumah. Semua nak kena tengok dan buat. Makanya kita masak menu yang mudah dan sedap tapi boleh menyebabkan makan nasi bertambah. Menu tersebut adalah daging masak kicap. Sambil buat kerja pun korang boleh masak. hihi


Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap, daging, resepi Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap, daging masak kicap, mudahnya masak daging, sedapnya daging, sedapnya daging masak kicap, menu sahur sedap, menu iftar paling disukai, resipi daging untuk sahur, resipi daging masak kicap kegemaran keluarga, resepi daging masak kicap mudah dan sedap
Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap Menyebabkan Makan Nasi Bertambah


CH jarang masak daging sebab CH kalau makan daging terover sikit mesti sakit kepala. Tak tahu kenapa tapi perasan perkara ni sejak remaja lagi. Bila selalu sangat sakit kepala, terus berhati-hati nak makan. CH dah check, sakit kepala bila makan daging ni bukan sebab darah naik. Tekanan darah normal saja tapi dia rasa berdenyut-denyut sampai kena makan paracetamol baru lega. So, sampai sekarang CH tak pasti sebab apa. Jadi bila teringin sangat-sangat baru CH makan atau masak. 


Itu cerita tentang CH tetapi daging merupakan favorite suami, MIL dan anak-anak CH. Diaorang makan takde masalah apa. 


Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap, daging, resepi Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap, daging masak kicap, mudahnya masak daging, sedapnya daging, sedapnya daging masak kicap, menu sahur sedap, menu iftar paling disukai, resipi daging untuk sahur, resipi daging masak kicap kegemaran keluarga, resepi daging masak kicap mudah dan sedap
Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap


Oklah tak nak membebel panjang-panjang sebab CH masih ada senarai panjang yang nak kena buat. Kongsi dengan korang, resipi daging masak kicap mudah dan sedap yang menyebabkan makan nasi bertambah. Selamat mencuba uolls!



Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap Menyebabkan Makan Nasi Bertambah



Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap, daging, resepi Daging Masak Kicap Mudah Dan Sedap, daging masak kicap, mudahnya masak daging, sedapnya daging, sedapnya daging masak kicap, menu sahur sedap, menu iftar paling disukai, resipi daging untuk sahur, resipi daging masak kicap kegemaran keluarga, resepi daging masak kicap mudah dan sedap
daging masak kicap


Bahan:

1kg daging lembu batang pinang - dihiris nipis
2cm halia - diracik
1 biji bawang holland - di potong separa bulat ( optional)
3 ulas bawang putih - diracik
1/2 biji bawang besar - dipotong separa bulat
1 biji tomato - di belah 4/6
5sb kicap manis
2sb sos tiram
1sk lada hitam
3-5 biji cili padi - di belah 2
1 biji cili besar
1 btg kulit kayu manis
garam secukupnya
kunyit secukupnya
minyak secukupnya
air secukupnya


Caranya:

Gaul daging dengan kunyit dan halia. Perap selama 15 minit. 

Panaskan kuali dan masak daging yang telah diperap sehingga empuk. ketika masak daging, boleh tambah air sehingga menutup daging. Biarkan sehingga daging benar-benar empuk dan kering air. Tips supaya daging cepat empuk, korang tutup kuali dengan penutup dan buka sekali sekala untuk check daging dah empuk atau belum. 

Bila daging dah empuk dan air dah kering, masukkan minyak. Tumis bawang besar, bawang putih, cili padi dan kulit kayu manis sehingga wangi. 

Tambahkan sos cili, sos tiram,sos tomato dan kicap manis. Gaul rata dan biarkan sehingga mendidih. Jika terlalu pekat, tambah sedikit air. 

Masukkan tomato, cili besar dan bawang holland. Gaul rata dan biarkan sehingga bawang holland sedikit layu.

Angkat dan hidangkan dengan nasi panas. 

28 Oct 2020

Tonton Online Drama Hati Yang Tersakiti | Kisah Kecurangan Rumah Tangga

October 28, 2020 0
Tonton Online Drama Hati Yang Tersakiti | Kisah Kecurangan Rumah Tangga

Drama ini mengisahkan mengenai Haris (Remy Ishak) dahulunya seorang penghantar surat. Berkat usahanya, dia kini berjaya menjadi seorang usahawan maklumat teknologi (IT).

Mona (Nad Zainal) pula seorang lepasan kolej yang bekerja sebagai perunding majlis. Pertemuan pertama Haris dan Mona di kolej membibitkan cinta tetapi Farah (Mimi Lana) rasa Haris tidak layak dan tidak setaraf dengan Mona yang berpelajaran tinggi.

Farah pernah memperkenalkan Mona kepada anak Datuk malahan dia sendiri memilih anak kepada seorang Tan Sri sebagai suaminya. Farah tidak menjemput Mona ke majlis perkahwinannya. Dia juga tidak hadir ke majlis perkahwinan Mona dengan alasan bekerja.

Selepas berkahwin dengan Adrian (Riz Amin), Farah sudah tidak menghubungi Mona. Masing-masing telah membawa haluan sendiri dan tidak bertanya khabar berita.


Tonton Online Drama Hati Yang Tersakiti | Kisah Kecurangan Rumah Tangga, ost drama hati yang tersakiti, drama hati yang tersakiti, hati yang tersakiti
Tonton Online Drama Hati Yang Tersakiti | Kisah Kecurangan Rumah Tangga


Kini, perkahwinan Haris dan Mona sudah masuk 5 tahun dan dipenuhi dengan kasih sayang dan kebahagiaan. Haris tidak pernah melalaikan tanggungjawab sebagai seorang suami cuma mereka belum berpeluang mendapatkan cahaya mata sebagai pelengkap perkahwinan. Farah pula menjadi seorang model terkenal dan masih tidak mempunyai anak, malah dia sekarang di dalam proses penceraian.

Mona dan Farah bertemu kembali. Selepas mengetahui keadaan Farah yang belum mendapatkan tempat tinggal kerana krisis rumah tangga, Mona mempelawa kawan baiknya untuk tinggal di rumahnya buat sementara waktu.

Haris tidak senang dengan kehadiran Farah kerana ia akan mengganggu privasi mereka dan mula tetapkan syarat kepada Farah. Akhirnya, Haris akur kerana Mona rasa kasihan dan mahu membantu sahabatnya.

Farah berterima kasih dengan keprihatinan yang diberikan kepadanya. Lama-kelamaan, dalam diam Farah mulai mencemburui kesempurnaan yang dirasai dalam rumah tangga Mona dan makin lama dia juga ingin memilikinya. Di sinilah bermulanya kecurangan dalam rumahtangga yang bahagia


Tonton Online Drama Hati Yang Tersakiti | Kisah Kecurangan Rumah Tangga




Layan juga OST Drama Hati Yang Tersakiti. Ost ni sangat sesuai dengan jalan cerita drama ini.. Jom layanzz.