Do & Don't Ketika Banjir - Cahaya Hayati

8 Nov 2017

Do & Don't Ketika Banjir

Do & Don't Ketika Banjir ~ Hi korang. Cuaca kat tempat korang macam mana? Dekat Penang, beberapa kawasan dah start hujan lebat manakala di belah pulau pula, cuaca mendung, angin kuat dan ombak laut kuat serta tinggi ( info dari fb kawan mommy). Betoi atau tak orang Penang? Kalau dekat opis mommy (bagan), cuaca makin gelap tanda dah nak hujan.. Nasib baik dah nak balik. Kemungkinan akan banjir akan terjadi lagi sekali tetap ada. Apa-apapun kita doa dan minta di jauhkan dari sebarang musibah. Jika berlaku banjir, kita perlu tahu do & don't ketika banjir. 

Do & don't ini di kongsi oleh syarikat mommy cari makan untuk staf-staf tersayang. Bila dah tahu do & don't kita tak aman panik jika berada dalam situasi banjir. Dengan do & don't ini juga kita dapat selamatkan apa yang patut. 

Perlu tahu ketika banjir, do & don't ketika banjir, cara menghadapi banjir, banjir, banjir kali pertama, pertama kali banjir, apa nak buat kalau banjir, banjir kilat, cara-cara menghadapi banjir, info banjir, perlu tahu apa nak buat ketika banjir, tips banjir, cara hadapi banjir
Do & don't ketika banjir











Moga perkongsian ini dapat di manfaatkam oleh semua. Sebab bukan semua orang pernah hadapi banjir. Ada yg kali pertama..

Dah, jom balik sebelum hujan turun dengan lebat.

No comments:

Post a Comment