Bio-Life Fish Oil Dan CoQ10 Supplement Terbaik Untuk Gaya Hidup Aktif - Cahaya Hayati

6 Jan 2020

Bio-Life Fish Oil Dan CoQ10 Supplement Terbaik Untuk Gaya Hidup Aktif

Bio-Life Fish Oil Dan CoQ Supplement Terbaik Untuk Gaya Hidup Aktif. Hi korang! Sibuk ke di awal tahun ni? Biasalah tu adat di awal tahun uruskan anak-anak yang baru masuk sekolah, masuk tadika dan lain-lain urusan. Bertabahlah dan kekalkan gaya hidup korang yang aktif dan sihat. Letih an selalu tidak bertenaga memang musuh kepada gaya hidup yang aktif. So, macam mana nak kekalkan gaya hidup yang aktif dan sihat? Well ada bermacam cara untuk hidup aktif dan sihat. CH lebih senang dengan pengambilan supplement seperti Bio-Life Fish Oil dan CoQ10 dan juga aktiviti mengeluarkan peluh seperti walking, jogging serta hiking.

Nak tahu kenapa CH ambil 2 jenis supplement ni? Kena baca entry ni sampai habis sebab kalau baca sekerat jalan macam mana nak tahu kandungan dan kebaikkan Bio-Life Fish Oil dan CoQ10... 

Bio-Life Fish Oil Dan CoQ10 Supplement Terbaik Untuk Gaya Hidup Aktif


Korang suka makan ikan tak? Yess CH suka makan ikan kalau boleh hari-hari. Kudapan pulak nak kepok lekor yang banyak ikan tu. Yang banyak tepung tak nak. Hahaha...


Kalau korang nak tahu, ikan kaya dengan asid lemak Omega 3 yang sangat penting untuk mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular yang merupakan penyebab utama kematian di Malaysia. Malah pakar di US juga mencadangkan untuk kita memakan ikan yang kaya dengan asid lemak Omega 3, 2 kali seminggu tapi.... Adakah kita ikut cadangan tu? Confirm tak la kan tambah-tambah kalau makan kat kedai makanan panas.

Asid lemak Omega-3 adalah lemak sihat yang mengandungi asid eicosapentaenoic (EPA) dan asid docosahexaenoic (DHA). Walaubagimanapun, badan kita tidak dapat menghasilkan lemak Omega-3 yang sangat diperlukan oleh kita ini. Terkejut  tak?

Belum terlambat lagi untuk mulakan gaya hidup sihat. Selain dari jaga pemakanan dan gaya hidup sihat, makanan tambahan juga perlu untuk membantu kita hidup dengan lebih sihat dan aktif. Antaranya adalah dengan pengambilan Bio-Life Fish Oil dan CoQ10. 

Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg

Bio-Life adalah pengeluar supplement atau makanan tambahan yang terkemuka dengan pengalaman 28 tahun. Pengeluar makanan tambahan ini membantu rakyat Malaysia untuk memperolehi nutrisi yang mencukupi dengan cara mudah iaitu mengambil makanan tambahan. Baru-baru ini, Bio-Life telah mengeluarkan Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg.

Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg
Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg

 Bio-Enriched Fish Oil 1000mg sangat kaya dengan minyak ikan laut dalam yang diketahui sangat kaya dengan asid lemak tidak tepu Omega 3, EPA dan DHA. Pemilihan ikan laut dalam penting kerana rendah pencemaran kerana ia berada di bahagian bawah rantaian makanan. Bukan itu saja,  hasil yang diperolehi dalam proses menghasilkan minyak ikan tulen, ia tidak berbau dan hanyir.

CH sendiri telah mengambilnya dan menjadi rutin harian walaupun di mana berada. Hanya sebiji sehari untuk kesihatan yang baik dan berpanjangan.

Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg

So, kalau korang nak dapatkan Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg ini, korang boleh dapatkannya di farmasi-farmasi di seluruh negara! PEK NILAI Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg boleh didapati pada harga RM159, dalam pek 3 botol, 100 kapsul dalam setiap botol.

Bio-Life CoQ10 75mg


Bio-Life CoQ10 75mg adalah makanan tambahan untuk mengekalkan badan yang sihat kerana Bio-Life CoQ10 75mg penting untuk menambah tahap CoQ10 yang rendah yang dikaitkan dengan rawatan statin untuk meningkatkan pengeluaran tenaga dan antioksidan.

Bio-Life CoQ10 75mg
Bio-Life CoQ10 75mg

Bio-Life CoQ10 75mg penting dalam membantu pengeluaran tenaga, Mengandungi antioksidan 2 yang boleh memberi manfaat kepada kesihatan dan pada yang sama menyumbang semula antioksidan lain seperti vitamin E. Sebab itulah Bio-Life CoQ10 75mg sangat bagus untuk diamalkan.

Tapi siapa yang perlu atau boleh mengambil Bio-Life CoQ10 75mg?
  • Orang yang mengambil ubat menurunkan kolesterol
  • Orang yang ingin mengekalkan kesihatan 
  • Orang yang selalu letih

Bio-Life CoQ10 75mg
2 biji sehari 

Cara pengambilannya adalah 2 kapsul sehari selepas makan atau sepertimana yang disyorkan oleh ahli farmasi ataupun doktor. 

Walaubagaimanapun sebelum mengambil supplement-suplement ini, korang dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor atau pakar perubatan TERUTAMANYA jika anda menjalani terapi warfarin. Wanita hamil dan ibu menyusu adalah dilarang sama sekali. 

CH dah mencuba kedua-duanya sekali dan CH rasa perubahan tersebut setelah mengamalkannya dimana CH lebih aktif dan tidak cepat rasa letih. Perubahan yang CH paling nampak adalah dimana CH tidak perlukan rehat lama selepas panjat bukit dan kemudiannya CH lakukan aktiviti lain seperti memasak ataupun outing bersama kelaurga. CH sukakan gaya hidup seperti ini.


Untuk maklumat yang lebih lanjut, sila layari http://Biolife.2.vu/Maxx

No comments:

Post a Comment