Bila Aisy Sakit Perut - Cahaya Hayati

15 Mac 2016

Bila Aisy Sakit Perut

Assalamualaikum wbt,

Kali ni nak cerita pasal Aisy si kecik yang tak reti dok diam tapi bijak. Opps terpuji anak sendiri pulak. Sorry yer..

Yu Yee oil, minyak yu yee cap limau, yu yee oil, yu yee, minyak yu yee, minyak angin, minyak untuk perut meragam, minyak sakit kepala, minyak ajaib
Sila abaikan Aisy yang comot tu... Budak nak buat semua sendiri...

Semalam sebelum tidur, Aisy ambil beg biru mommy yang segala mak nenek ada. hihi.. Mommy suka letak satu tempat supaya senang nak cari. Kat situlah ada krim panas, krim gatal, minyak panas, minyak gamat serta minyak yu yee cap limau

Balik pada cerita asal, Aisy ambil beg biru tu sebab dia rasa perut dia tak selesa. Dia dah tau ada minyak yu yee kat situ. Yelah mommy kan sapu minyak yu yee tu setiap kali lepas mandikan dia. Lepas ambil beg biru tu, dia selak baju sambil baring. Memula mommy tak faham dan bila mommy tanya Aisy sakit perut ka? Dia senyum.. 

Betullah tu.

So, mommy pun letak/ sapu minyak yu yee kat perut Aisy.

Anak sekecil Aisy pun tahu minyak yu yee cap limau mampu selesakan perut yang meragam.
Cubalah! Memang saiz dia kecil tapi tahan lama.


2 ulasan:

  1. Kite 1 family pon suke minyak yuu yee ni, sedap je perut :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Yoorin. Sedap ja perut... Tak panas sangat macam sesetengah minyak angin.

      Padam