Menginap 3 Hari 2 Malam di Hotel D Eastern - Cahaya Hayati

26 Mar 2019

Menginap 3 Hari 2 Malam di Hotel D Eastern

Pilihan hotel untuk family vacation kali ini adalah Hotel D Eastern yang terletak di Jalan Sultan Idris Shah, Ipoh. Hotel D Eastern adalah hotel budget yang selesa dan luas. Sangat sesuai untuk percutian keluarga. 


Untuk percutian keluarga kali ini, budget penginapan mommy hanyalah RM 500 untuk 2 bilik hotel. Masa survey hotel di Ipoh, mommy nampak D Eastern ada triple room dan family room yang menawarkan harga RM 148 dan RM 198 semalam. Sangat berbaloi.. Tapi bila mommy nak booking, bilik tersebut dah sold out. Nyesal tak book awal-awal. Akhirnya booking juga bilik single 2 bilik. Mommy tambah extra bed saja.. masih selesa dan anak-anak pun masih boleh berlari-lari. 




Selain dari harga yang sangat berbaloi, hotel ini juga berdekatan dengan tempat makan yang viral di Ipoh seperti Nasi Lemak Ayam Kampung, Nasi Ganja, Restoren Dim Sum dan juga restoren New Hollywood. Berdekatan ni bukan berjalan kaki yer tapi dengan menaiki kereta... 

Untuk restoren yang berdekatan dan dan boleh jalan kaki adalah Hangout dan kfc. Dari hotel dah boleh nampak..  7 eleven pun dekat juga. 

Paling best, waktu malam boleh jalan-jalan ke Gerbang Malam (night market). Jalan kaki jer tak sampai 5 minit.. Kat sini ada jual macam-macam. Cari saja  mana berkenan. Hihi..



So, kalau korang datang Ipoh dan tak tahu nak stay di mana.. Korang boleh menginap di sini. Berbaloi! Review dalam booking.com pun best. 

Ni tips untuk korang yang tak biasa booking hotel menggunakan web seperti booking, agoda atau apa saja, cari hotel yang review 8 ke atas. Yang bawah 8 tu so so saja...

klik link ini
untuk 


4 comments:

  1. Kinah pernah stay kat sini. Memang best. Tempat makan pun dekat je. Oh ye malam2 boleh jalan ke Gerbang Malam

    ReplyDelete
  2. Boleh la cuba next time kalau ke sana

    ReplyDelete
  3. boleh usha kalau ke ipoh nanti

    ReplyDelete
  4. cantik hotel dalamnya

    ReplyDelete