Review A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher - Cahaya Hayati

26 Dec 2018

Review A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher

Review A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher. Hai korang! Mommy sebagai angel Althea terima lagi box dari Althea. Kali ini untuk kolaborasi atau untuk review A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher. Walaupun hanya satu produk saja tapi dalam box ini ada 2 lagi produk untuk angel. Tu yang syiok jadi angel Althea. So, produk-produk yang mommy terima kali ini adalah:-

  • A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher
  • Innisfree Capsule Recipe Pack
  • Mizon Collagenic Aqua Volume Lip Essence


Mommy akan review satu-satu so korang kenalah baca sampai habis untuk tahu produk ni yay or nay...



A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher (Rilakkuma Edition)


Masa unbox kotak Althea ni, mommy tersenyum sorang-sorang sebab ternampak packaging A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher yang comel dan cute ni. Packaging comel dan cute macam ni yang menyebabkan mommy sayang nak guna. Comel dan cute kan?


A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher yang mommy terima adalah untuk chushion yang berwarna brown atau code BR01 dan ia dikelaskan sesuai oleh A'PIEU sebagai contouring atau shading. 


Bila dah buka, cushion dia pun comel. Haishhh ni yang buat nak simpan buat koleksi ni.... Bekas pun kemas di mana terdapat pengasingan di antara cushion dan blusher. Jadi, ia tak akan comot atau cepat kering walaupun make up sambil membawang. hahaha


Warna yang sangat kontra dengan kulit mommy. Tak sesuai sebagai bedak... So, kita jadikan ia sebagai contouring/shading. Korang tahu tak shading tu apa? Shading tu yang buat pipi pau jadi tirus, hidung tak mancung jadi mancung dan tinggi. Banyak lagi tapi korang kena explore sendiri bab make up ni sebab lain orang lain cara dan gunanya... Jangan sempitkan fikiran yer!


Inilah hasil mommy menggunakan A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher. Buat shading/contouring kat hidung ja.


Gambar atas adalah gambar sebelum buat shading/cotouring. Hidung tak tinggi pun... Shading/contouring di hidung ni buat cara mommy sajalah sebab mommy bukanlah kaki make up.. Just make up untuk syok syok saja..

Letak A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher di kiri kanan dan atas lubang hidung macam gambar di bawah. Atas batang hidung pula guna CC Cream yang lebih cerah.


Hasilnya, nampak mancung tak? Tinggilah sikit dari gambar pertama sebelum buat contouring/shading. 


Innisfree Capsule Recipe Pack


Agak-agak korang ni amende? Siap tulis recipe pack lagi. hehe. Okaylah Innisfree Capsule Recipe Pack ini adalah masker dalam bentuk capsule. Mommy suka mask yang berbentuk capsule ni sebab ia untuk sekali guna atau 2 kali guna. Bekas comel dan sangat sesuai untuk korang bawa pergi bercuti... 


Bagusnya capsule pack ni sebab ia di sebab ia di formulakan mengikut keperluan kulit. Maksudnya, penggunaan capsule ni mengikut kehendak kulit. Contohnya, kalau korang rasa kulit korang kering hari tu, korang gunalah capsule Aloe Vera. Kalau korang nak kecilkan pori-pori pula korang boleh guna capsule volcanic clay. 

Innisfree capsule recipe pack ni terdapat 8 pilihan iaitu :-

  • Aloe Vera
  • Volcanic Clay
  • Green Tea
  • Canola Honey
  • Jeju Bija & Tea Tree
  • Seaweed
  • Rice
  • Jeju Bija & Aloe Vera


Innisfree Capsule Recipe Pack yang mommy dapat adalah Jeju Bija dan Aloe Vera. Ia baik untuk menyejuk, melembapkan juga untuk merawat jerawat. Sangat sesuai untuk kulit mommy... 

Oh yer capsule pack ni sesuai untuk semua jenis kulit. Cara guna pula sangat mudah seperti di bawah. 

Cara Guna Innisfree Capsule Recipe Pack

  1.  Buka separuh saja penutup capsul apabila hendak guna. Ini adalah untuk memudahkan proses menyimpan sekiranya tidak habis di gunakan. 
  2. Sebagai  wash-off mask - guna mask selepas mencuci muka. Sapu mask secara mengurut di seluruh wajah. Biarkan selama 10-15 minit. Akhir sekali bilas sehingga bersih.
  3. Sebagai sleeping mask - sapu mask ketika muka telah di bersihkan. sapuan nipis saja dan biarkan semalaman. Bersih dengan air ketika waktu pagi.

Mizon Collagenic Aqua Volume Lip Essence


Kali pertama guna jenama ni. Sangat sesuai untuk mereka yang bekerja di bawah aircond atau pun yang sering alami kulit bibir kering. Yang tak alami kulit bibir kering pun boleh guna sebab ia akan menjadikan kulit bibir semakin sihat, lembap dan tak merekah. 




Mizon Collagenic Aqua Volume Lip Essence ini tidak berwarna dan ia seperti jeli jernih. Bila pakai dengan hanya sapuan nipis, terus menjadikan bibir nampak lembap, berkilat dan licin. Best sangat dan bila pakai ketika bekerja dalam aircond tak terasa kering. 



Untuk pembelian   A'PIEU x Rilakkuma Air Fit Cushion Blusher,  Innisfree Capsule Recipe Pack, Mizon Collagenic Aqua Volume Lip Essence dan banyak lagi... korang klik link di bawah ini.


2 comments:

  1. nampak best. rilakuma tu sblm ni tau pasal ubat gigi anak je

    ReplyDelete
  2. Rilakkuma Air Fit Cushion tu memang comel.. Geram je tengok tau .

    ReplyDelete