Buat Header Blog Menggunakan Microsoft Excel - Cahaya Hayati

23 Jul 2015

Buat Header Blog Menggunakan Microsoft Excel

Assalamualaikum wbt.

Cik Ti mengaku yang Cik Ti cepat boring dengan header blog. Kalau boleh nak tukar setiap bulan.. tapi itulah masa selalu mencemburui Cik Ti. Hehe..

Bila masuk kerja dengan mood raya dan selepas cuti, mood kerja memang akan ke laut. Nak ambil balik mood kerja tu memang susah dan ambil masa. Bukan tak buat kerja langsung.. Buat tapi tengok pada kerja. Yang penting di dahulukan... In Sha Allah akan cuba selesaikan juga sebelum due date.

Dalam mood kerja yang suam-suam kuku tu, dapat juga siapkan header blog. Lebih kepada imej matang seperti matangnya usia tuan punya blog. Hihi.

Inilah header baru untuk blog Cahaya Hayati.


Amacam? okay takkkk? Komtar tu lambang blogger utara..

Header blog ni menggunakan ms Excel seperti yang di ajar oleh blogger EnyAbdullah. Untuk totorial header ini boleh rujuk di SINI.

Selamat membaca, mencuba dan menukar header blog yer!

6 comments:

  1. sama lahh..yoorin pon cepat boring dengan header blog..asyik nak tukar je.. sudahnya, design sendiri je..tak susah pon..yg simple2 macam ni pon dah puas hati kan,....

    ReplyDelete
  2. Saya pun guna header hasil edit dari microsoft excel..tapi dah hampir setahun guna header sama..mood nak edit tuh tak ada..hehe

    ReplyDelete
  3. saya guna aplikasi online ... blh cuba nanti ...

    ReplyDelete
  4. cantikkk ! singgah sini kejap !

    ReplyDelete
  5. bila pulak nak tukar..hehhe

    ReplyDelete