Mak Kata, Saya Anak Bijak - Cahaya Hayati

23 Aug 2016

Mak Kata, Saya Anak Bijak

Assalamualaikum wbt. Mak Kata, Saya Anak bijak. Saya memang bijak pun. hihi peace.

Pesan Mak,

"Mesti utamakan pemakanan, perut sihat, otak cergas dan jadi bijak"


Sebab itulah sejak saya kecil, mak sentiasa memberi dan memaksa saya minum susu. Saya benci susu masa kecil dan sanggup muntahkan balik TAPI kena paksa minum balik. Hishhh!. Rupanya inilah strategi mak supaya saya menjadi anak yang bijak dan sihat. Strategi mak ini menjadikan saya seorang yang berjaya dalam pelajaran dan hidup.

Mak Kata, Saya Anak Bijak

Sekarang saya telah menjadi seorang ibu kepada 3 anak syurga. Seorang perempuan dan 2 lelaki. Saya telah lalui cabaran yang mak saya hadapi ketika membesarkan saya dan adik beradik yang lain. Perlu menjadi superb mom. Dalam menjadi superb mom, kata-kata mak saya jadikan pedoman dan saya mengamalkan amalan meminum susu dalam diet harian saya agar kesihatan serta kecergasan saya terjamin pada masa akan datang. Barulah saya dapat mendidik dan bermain bersama anak-anak saya.

Ketika bermain dengan anak-anak saya suka cakap ayat sekerat - sekerat dan anak akan sambungkannya. Antara favorite ayat saya ketika bermain dan menasihati mereka adalah 

"Nak cantik..
              Minum Susu"

"Nak sihat...
             Minum susu"

"Nak Bijak..
            Minum Susu Dutch Lady lahhh"

hahahaha! 

Bijak! Bijak! Anak siapalah ni. Sel sel otak mereka berhubung dengan baik. Kenapa? Sebab saya mengamalkan meminum susu Dutch Lady sepanjang masa dan juga memperkenalkan susu Dutch Lady yang kaya dan lengkap dengan nutrisi  kepada anak-anak apabila mereka perlu di beri susu formula. 

Oklah entry ini untuk Contest Dutch Lady 'Mak Kata, Saya Anak Bijak'. Memang saya bijak sebab tu saya join contest ni sebab kalau menang boleh dapat pakej percutian bernilai RM 3000 dan juga wang tunai RM 1000.

Eh, boleh jumpa Lara Alana dan mommy dia juga, Scha. 

Peraduan Dutch Lady
Hai Lara, Hi Scha. 

Selain itu, ada 25 hadiah saguhati yang bernilai RM200.

Syarat contest ni pun senang saja.

Cepat-cepat sebab dah nak TAMAT contest ni. Tarikh tamat adalah 4hb September 2016. Dah taip panjang-panjang tu jangan lupa hantar ke  dlmakkata2016@gmail.com.

Ok. Bye. Semoga menang.

4 comments:

  1. Morning... ♥
    Nieyl pun susu kurang sikit..
    boleh minum tapi tak berapa nak masuk sgt laaa... :)

    ReplyDelete
  2. susu dutchlady yang original tu memang sedap... :)

    ReplyDelete
  3. cik T ni bukan blogger kit ke? by invitation

    ReplyDelete
  4. terbaik...semoga berjaya puan yatizul....

    ReplyDelete