Ayaq Asam Kampung Style

11:38 PG Cahaya Hayati 0 Comments

Assalammualaikun wbt. 

Cuaca kat utara la ni sekejap panas, sekejap hujan. Bila panas tu ya Allah tak tahan.. tahap panas lit lit.. Dua minggu berturut anak-anak silih berganti demam. Semalam Cik Ti pula yang demam.. tiba-tiba ja. Terjaga kol 4 pagi terasa badan panas sangat, di tambah pula sakit kepala.  Incik suami pula keja shift malam.. Bangun, minum dan cari ubat tapi tak jumpa... Mandi untuk kurangkan panas. Then, tepon incik suami tanya ada simpan ubat tak? Nasib baik ada panadol dalam beg travel dia.. Telan. 

Pastu si kecik pula jaga... Susukan dia. tengok-tengok jam dah kol 6 pagi. Bangun & uruskan  kakak untuk ke sekolah. Pastu uruskan abang ngah pula .. Badan dah tak larat.. gagahkan juga. Incik suami balik terus ajak pergi klinik..  Dapat la mc 1 hari. Balik klinik terus zzzzzz. Si kecik MIL jaga sampai kol 12 camtu... Si kecik ni cam paham ja mommy dia tak sihat. Dia pun lena sampai kol 12 tengahari...

Oppps. Bukan nak cerita pasal mc semalam. Nak cerita pasal ayaq asam kampung style. Tetambah la ni musim buah belimbing buluh. Ini menu hari ahad... Memang sedap. serius sedap. Kalau boleh takmo simpan kat orang lain... Nak habiskan sorang-sorang. Tamaknya. hihi. 

ayaq asam belimbing buluh

Air Asam Kampung Style

Bahan-bahan dia adalah cili padi, tomato, belimbing buluh, bawang, belacan, garam dan limau kasturi. Potong cili padi, tomato, belimbing buluh dan bawang. Masukkan belacan, garam dan air. Gaul rata...

Senangkan ? Ayaq asam ni di makan dengan ikan bakar... perghhh! Memang hilang perkataan diet ... Makan pun bertambah-tambah. hihuhihu.

Pengikut

Google+ Followers