Salam Jumaat & Bila Waktu Telah Berakhir - Cahaya Hayati

25 Jan 2019

Salam Jumaat & Bila Waktu Telah Berakhir

Salam Jumaat buat semua kawan-kawan yang singgah di sini. Semoga segala pintu-pintu kebaikan terbuka luas untuk kita hari ini. Semoga hari ini dan hari akan datang lebih baik dari semalam. Semoga dieratkan silaturrahim antara kita. In sha Allah.

salam jumaat
Salam Jumaat & Bila Waktu Telah Berakhir


Oh yer, pagi ini mommy mendengar satu lagu yang menyentuh hati dan jiwa mommy. lagu nyanyian Opick iaitu Bila Waktu Telah Berakhir. Hampir menitis air mata dan tak terbayang dengan minda apa yang akan terjadi bila waktu telah berakhir. Sempatkah kita mengucap dua kalimah syahadah? Sempatkah kita memohon ampun keatas kesilapan yang kita lakukan sesama manusia? Sempatkah kita membawa bekal untuk ke sana? Sempatkah kita .... Berapa banyakkah kesempatkan yang kita ada sebelum waktu berakhir? 

Bila membayangkan, mommy tak rasa ada kesempatan kecuali keajaiban untuk memberi kita peluang kedua untuk memohon maaf dan membetulkan kesilapan kita. Takuttt sangat. 

So, dikesempatan ini... Mommy memohon maaf dan ampun di atas kesalahan yang mommy lakukan dengan sengaja, tak sengaja, dengan perbuatan, dengan penulisan, dengan lisan atau apa saja. Mohon juga untuk halalkan apa yang mommy telah ambil, telah makan atau menggunakan. Maaf yer. 

Oklah. Takmo sedih-sedih. Jom kita hayati lagu Bila Waktu Telah Berakhir dari Opick ni. Moga ia menginsafkan dan menyedarkan kita. Aminnn!


Bila Waktu Telah Berakhir

Opick


Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara?
Bagaimanakah bila semua
Hilang dan pergi meninggalkan dirimu?

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari?
Masihkah ada jalan bagimu
Untuk kembali mengulang ke masa lalu?

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada
Akan kembali pada-Nya

Bila waktu telah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tinggallah sepi

Bila waktu telah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tinggallah sepi
Ho-oo-ooo-ooo
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tinggallah sepi

1 comment: