Kita Bolehhhhh... - Cahaya Hayati

24 Jun 2012

Kita Bolehhhhh...



Seperti yang kita selalu dengar Flora & Fauna negara kita semakin pupus akibat aktiviti pembangunan dan pemburuan. Hari ini WWF Malaysia melancarkan kempen pemeliharaan dan pemuliharaan Flora dan Fauna.

Apa itu WWF?
adalah badan amanah yang di tubuhkan pada 13 Januari 1972 oleh 2 organisasi. Namun pada hari ini WWF telah mempunyai 100 orang pekerja dari Langkawi sehingga Sabah. Ia juga di kenali sebagai Tabung Alam Malaysia dan di tadbir oleh Lembaga Pemegang Amanah.
Sila klik SINI untuk details berkenaan WWF.



 Pelbagai aktiviti yang di lakukan oleh WWF demi memelihara Flora & Fauna di Malaysia. Aktiviti pemeliharaan & pemuliharaan adalah berdasarkan perkara berikut:

1. Species
2. Forests
3. Freshwater
4. Marine
5. Environmental Education
6. Policy

Sila klik SINI untuk baca selanjutnya tentang aktiviti yang di jalankan oleh WWF.


Apa yang kita boleh lakukan?


Sebagai menyokong kempen yang di lancarkan oleh WWF, kita boleh:

Derma - dengan menghulurkan sedikit sumbangan kita dapat menyelamatkan flora & fauna sebelum terlambat. Klik SINI untuk menghulurkan sumbangan bagi membantu WWF...

Join WWF - menjadi sukarelawan/wati WWF dalam membantu menyelamatkan flora & fauna.

Shop & Save - dengan pembelian merchandise WWF kita juga membantu WWF untuk menyelamatkan Flora & Fauna.

Spread the green message - Sokong aktiviti Hijau dengan menghantar WWF E-Card. Terdapat pelbagai pilihan gambar menarik.

Mengamalkan cara hidup Hijau sama ada di rumah atau di pejabat. Antaranya kita mengurangkan penggunaan plastic bag  dan mengharamkan pemakanan yang di buat dari telur penyu.'Do possible to achieve possible.'

Mengambil langkah segera iaitu dengan menyokong kempen yang dilancarkan oleh WWF di SINI dan klik 'Pledge'. Menyokong ini adalah sebagai langkah melatih 100,000 rakyat malaysia dalam  pemeliharaan alam sekitar.

Sila klik mana2 banner "LIVE GREEN" dalam blog ini  untuk keterangan lanjut dan menyertai kempen yang di anjurkan oleh WWF.  Bertindak hari ini untuk masa depan.

KITA BOLEHHHHHHH!!!!! MALAYSIA BOLEHHHH!!!!

No comments:

Post a Comment