Khabar Angin Ron 95 naik 15 sen - Cahaya Hayati

26 Sep 2013

Khabar Angin Ron 95 naik 15 sen

Dalam Wassap ngan kawan-kawan sekelas masa matrik dulu..
Ada khabar angin petrol ron 95 akan di naikkan 15 sen.  Betui ke?  Kan baru naik 20 sen...
Sebab kenaikan kerana kerajaan kurangkan subsidi petrol..
Rasa macam suka suki jer naikkan rega petrol ni...

Kekadang tu terpikir jugak... Masa Tun jadi PM takde lah macam ni...
Or, gomen nak cover balik duit BR1M yang di berikan kepada rakyat dulu...
Hehehe...  Ada  sapa nak tolong jawab? Ker kena tanya sama pokok?
Kalau angin tak bertiup masakan pokok nak bergoyang. Kecuali ada orang 'hinggut'.

Rega petrol naik menyebabkan semua barang naik... Termasuk barang dapur seperti ikan, sayur, gula, susu...

Oh gomen, korang rasa tak keperitan rakyat. Cer korang korang bawa duit RM 50 jer dalam dompet... credit card semua tinggal kat rumah... Pi naik LRT, minum pagi, makan tengahari, beli makan malam...
cer tengok berapa balance yang tinggal... Cukup dak untuk 5 hari? Tu kalau pi kerja naik lrt. Yang naik kenderaan sendiri... minyak, tol ... RM 50 tu 2 hari jer kot.

Yess. Saya memang emosi sikit kalau minyak naik kali kedua.
Tak cukup lagi ker naik 20 sen hari tu... ish isk.. Debik kang..


Keta pilihan kalau minyak mahak sangat..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan