Gempaq Satu Taman...

2:25 PTG Cahaya Hayati 0 Comments

Semalam kan... Dalam kol 11 lebih camtu... selang 3 pintu dari umah ahkak telah berlaku kebakaran. 
Panik tau... Takut merebak sampai umah akak. Nasib baik jiran sebelah umah tu sedar...Tuan umah yang terbakar pula takde. 2 biji bomba mai... Hasil siasatan pihak bomba dapati tuan rumah terlupa matikan gas memasak. 
Bahayakan penyakit lupa ni. Aku pun selalu camni. 2 tiga kali keluar masuk umah untuk pastikan semua di tutup. # mybad.

Kepada readers sekalian, hati-hati dan sila pastikan rumah berada dalam keadaan selamat.

Pili bomba ni depan umah aku...
Kletung kletang bomba dok buka pili bomba yang tak penah di gunakan...
2 biji keta bomba...
Note: Fobia ngan kebakaran sebab hari sabtu hari tu (raya ke-3) berlaku kebakaran di Sungai Nibong Kecil ( rumah setinggan bertentangan dengan kompleks bukit jambul) dan rumah mak biras (kak ipar husband) terbakar sekali. Nasib baik bukan semua.. suku jer. Masa kejadian diaorang semua pergi beraya di Alor Setar). Takziah kepada kak Nor & family. Semoga tabah menghadapi dugaan ini.

0 comments:

Pengikut

Google+ Followers