blogging menghasilkan duit... caya tak? - Cahaya Hayati

9 Jun 2010

blogging menghasilkan duit... caya tak?


aku mmg tgh boring giler.. ari ni tak banyak keja kat opis coz dah siapkan keja dalam 2 hari. so, aku pun pi jenguk2 ke blog RM (http://www.redmummy.com/) tuk dapatkan sikit tip macam mana nak jadik top bloggers or buat duit ngan blogging... susah rupernya. menurut RM after 2 years baru dapat 1st cheque... agak2nya bagi blogger baru macam aku bila taon nak dapat! pastu RM bagitau lagi, kena buat entry setiap hari (min. one entry, kalo rajin macam RM leh buat lebih coz RM buat sampai 5 entry perday (RM nie banyak idea betui!).

kalo, korang tak kenal lagik sapa RM, aku letak gambar RM yang kluar kat HMetro.. gambar ni pun aku ambik dari blog RM.

disebabkan RM leh dapat income lebih 10K permonth.. maka, aku pun nak jadik macam RM. seorang blogger yang active and creative plus bergaya.
kalo korang nak jadik macam RM, korang lawat la blog RM. aku takmo citer banyak .. nanti nampak macam aku ciplak hak cipta RM.
apapun semoga semua bloggers berjaya jadik macam RM. amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan