Nikmati Diskaun Hebat Matta Fair Dengan Traveloka Saleabration - Cahaya Hayati

10 Mar 2019

Nikmati Diskaun Hebat Matta Fair Dengan Traveloka Saleabration

Nikmati Diskaun Hebat Matta Fair Dengan Traveloka Saleabration. Hai uolls... Nak habaq yang Traveloka Saleabration dah kembali. Syioknya! Tahun ni mommy cadangnya nak bercuti ke tempat yang jauh sikit tapi nak pakej yang menjimatkan. Kenapa nak pakej yang jimat sebab mommy kalau pergi bercuti confirm satu keluarga. Takdenya 'me time' pergi dengan kawan-kawan. Bukan apa sebab dah biasa pergi sekeluarga bila nak pergi sendiri tanpa family tu, rasa lain macam sikit, rasa bersalah dan rinduuu. So better pergi sekeluarga...

Bila Traveloka Saleabration dah kembali, bolehlah mommy tempah tiket flight dan hotel dengan harga yang murah dan menjimatkan. Tawaran diskaun hebat ini bukan saja untuk percutian di Malaysia malah untuk ke luar negara juga... 

matta fair, matta fair promo, matta fair 2019

Traveloka bukanlah nama baru dalam industri perlancongan. Malah saban tahun, mommy melanggan pakej-pakej hebat dari Traveloka ketika Traveloka Saleabration. Kenapa Traveloka? Sebab dengan menggunakan Applikasi atau web Traveloka, semua kerja-kerja booking menjadi lebih mudah dan di hujung jari. Mommy suka kerja-kerjadi hujung jari ni sebab mommy senang nak teliti dan membuat pilihan. Bukan tak nak ke Matta Fair tapi dengan anak-anak yang terlebih aktif dan canggih, lebih baiklah mommy booking melalui online saja. Bukan saja mudah, malah ada diskaun hebat terutamanya ketika Traveloka membuat SALE-ABRATION

matta fair, matta fair promo, matta fair 2019
Matta Fair 2019

Tawaran Traveloka Saleabration ni sama saja dengan Matta Fair tapi dengan Traveloka Saleabration ni urusan booking semua hanya di hujung jari melalui web atau applikasi Traveloka. Kiranya All in One package... Apa tu? Sepertimana pakej-pakej percutian (flight + hotel) yang ada di Matta Fair Promo, di Traveloka kita juga boleh membuat tempahan flight dan hotel serentak. So, tak perlu lagi nak fikir bila dah tempah tiket flight, nak kena cari hotel pulak. Dengan traveloka semua ini tak perlu lagi.. 

Yang paling best bila tempah Flight dan Hotel, kita boleh pilih atau customized mana-mana flight dan hotel yang menjadi pilihan kita. Kiranya kita boleh sesuaikan dengan budget yang kita peruntukkan untuk percutian tersebut. Dan tawarannya selalu Honest Pricing. Terbaik!

Opps!Bagi korang yang pertama kali nak book Flight & Hotel melalui Traveloka boleh follow step-step di bawah ini. Senang sangat tapi ini cara melaui web yer..

1. Log in ke web Traveloka : www.traveloka.com 

2. Pilih ikon flight dan hotel. Klik jer. 

matta fair, matta fair promo, matta fair 2019

3. Auto popout pilihan flight dan hotel. So, pilihan mommy kali ini adalah untuk ke Johor Bahru sebab anak-anak dah gaduh nak ke Legoland dan Hello Kitty Town. Sejak pembukaan kedua-dua taman tema ini, mommy belum pernah lagi pergi. Tapi kita book untuk hujung tahunlah sebab senang mommy nak arrange masa, dan ianya juga sebagai hadiah untuk kecemerlangan anak-anak dalam pelajaran. 


4. Bila dah isi details, tekan search Flight+Hotel . Akan ada auto pop out pilihan flight dan hotel. Cuma dekat sini tak nampak harga flight. Harga flight akan tertera di pilihan hotel di bawah. Harga Flight dan  Hotel adalah untuk seorang. Bukan sekeluarga yer.. Jangan tersalah pandang pula. 



5. So, pilih tawaran flight dan hotel yang bersesuaian dengan budget anda. Macam mommy kena darab 5 tawaran ni. Mommy on saja dengan budget ni.. 


Bila dah settle booking Flight dan Hotel melalui Traveloka, Mommy search pula aktiviti-aktiviti dan makanan best yang di cadangkan oleh Traveloka. Tak perlulah mommy nak search atau nak buat itinerary sendiri. If ada tempat atau makanan yang mommy teringin, mommy just tambah dalam itinerary ini saja. 



Senangkan dengan Traveloka? Tapi bukan itu saja yang menyebabkan mommy suka dengan Traveloka tapi sebab .. 

  • Tiada Caj tersembunyi - Harga adalah tetap sepertimana yang tertera di web. Ini kerana harga yang tertera telah termasuk dengan surcharge, service caj dan lain-lain. 
  • Perbandingan Harga Yang Rendah - Traveloka ada menyediakan Best Price Guarantee kepada para pelanggannya…


     “Kalau kita sebagai pelanggan dah booking di Traveloka then dapati ada website lain yang menawarkan harga lebih rendah berbanding mereka, kita boleh claim kerugian kita…”



  • Jaminan Penginapan - If hotel yang di booking mengalami masalah, Traveloka memberi jaminan untuk mencadangkan hotel yang lebih kurang tanpa sebarang caj atau jaminan wang dikembalikan. Terbaik! Barulah tak rasa tertipu bila pergi tengok hotel tak seperti yang tertera dalam web... 
  • Pelbagai Pilihan Bayaran - Yang ni yang mommy paling suka sebab pelbagai pilihan bayaran antaranya melalui credit card,debit card, online internet banking atau di 7eleven tanpa servis caj. Banyaknya!
  • Diskaun Istimewa - Hat ni memang mommy paling suka. Boleh bagi  love dan like banyak-banyak. 
  • Real Guest Review - Mommy kalau nak book hotel, suka baca review dulu. Dari review barulah kita tahu hotel tu macam mana dari segi service, kebersihan dan lain-lain. Di Traveloka, ada 2,000,000 review dari pelanggan. So, tak perlu risau dan ianya sangat membantu kita untuk membuat pilihan yang bijak. 

So, dah tahukan sebab apa mommy suka plan pakej percutian mommy dengan Traveloka? Mudah, jimat dan dipercayai. Kalau korang nak book flight dan hotel untuk percutian dalam dan luarnegara, memang mommy highly recommended TRAVELOKA terutamanya ketika pakej Matta Fair 2019

Nak booking atau maklumat lanjut, bolehlah layari laman web Traveloka. Apa-apapun mommy ucapkan selamat bercuti in advance untuk korang....  


7 comments:

  1. Nak cuti cuti jugak ni..nanti Saya tengok traveloka jap

    ReplyDelete
  2. saya pun kalau nak bercuti dengan anak-anak mesti buka aap Travelok. Senang nak survey2 hotel. Lengkap dengan harga dan boleh baca review jugak.

    ReplyDelete
  3. yes..dari dulu iols suka dengan traveloka ni..senang nak pilih mana stu yang mur mur mur siap dengan hotel bagai..tak sabar nak tgu traveloka saleabration ni wei

    ReplyDelete
  4. Wah bestnya traveloka buat sale .Lagi berebut orang nak grab peluang yang ada ni kan

    ReplyDelete
  5. Nad tengah usha ni.. Tak sbar nak booking ni.. Dah plan nak p brcuti ni

    ReplyDelete
  6. Time sale macam ni la berbaloi nak beli banyak2, jimatttt

    ReplyDelete
  7. Kita memang tengah nak cari promo best best for my next vacay, nanti i go check out their site. Memang ramai yang pernah book with them they said bagus juga la.

    ReplyDelete