Nasi Kandar Ali, Nasi Kandar Sedap Di Parit Buntar - Cahaya Hayati

6 Mar 2019

Nasi Kandar Ali, Nasi Kandar Sedap Di Parit Buntar

Nasi Kandar Ali, Nasi Kandar Sedap Di Parit Buntar. Hai korang. Just nak habaq yang kat Parit Buntar pun ada Nasi Kandar sedap. Bukan kat Penang jer tau... Kiranya Nasi Kandar Ali ni sama sedap dengan nasi kandar di Penang. Ini kali ke-3 dah mommy dan keluarga ke sini. Selalu singgah bila balik dari Taiping atau mana-mana yang lalu Parit Buntar. 

Setiap kali singgah tak pernah tak penuh. Siap ada barisan yang panjang lagi. Semuanya sabar beratur... Tapiiii yang mommy tak paham kenapa kena beratur sebab kalau nak makan kat kedai tu boleh jer order hidang. Habaq saja nak lauk apa, satgi sampailah. Pelik betul mommy. Mungkin ada beza harga kot. Cer habaq mai sikit orang Parit Buntar...

Nasi Kandar Ali, Nasi Kandar Sedap Di Parit Buntar



Ini adalah lauk-lauk yang wajib di ambil kalau pergi mana-mana kedai nasi kandar. Harga? Harga nasi kandarlah... Semua tu termasuk nasi dan air RM 65. Standard lah kan?


Anak perempuan ni yang paling suka makan nasi kandar. Bila dah lama tak pergi Penang, dia yang akan request untuk makan nasi kandar. Padahal masa pregnant dia dulu, bawang, kari, ikan dan semua masakan berempah tak boleh bau langsung. Warna kari tu pun tak boleh tengok. Nampak jer dah loya. Bila dah besar, yang tak suka itu lah yang jadi faveret dia. Macam-macam ragam kan?


Tuan tanah kedaun pun nak masuk gak. Hihi..


So, sapa yang belum pernah rasa lagi, bolehlah singgah mai sini.. Di jamin sedap. 


Yang tak familiar dengan Parit Buntar, boleh follow google maps ni. Confirm tak sesat.. 

3 comments:

  1. Tudiaaaaaa...beratur panjang...jenuh menunggu..

    ReplyDelete
  2. abg sy pun feveret dia segala jenis kari hehehe

    ReplyDelete
  3. jelesnya orang parit buntaq pun belum pernah try sebab malas nak beratoq

    ReplyDelete