Bagaimana Memohon Jawatan Kosong Kerajaan Dan kelebihan Kerja Kerajaan - Cahaya Hayati

25 Oct 2016

Bagaimana Memohon Jawatan Kosong Kerajaan Dan kelebihan Kerja Kerajaan

Assalamualaikum wbt.

Kerja, kerja, kerja... Saban hari kita mendengar keluhan pelbagai peringkat kelulusan. Ada master, susah nak dapat kerja, ada degree susah nak dapat kerja sebab tiada pengalaman, ada sijil  susah dapat kerja sebab syarikat nak pekerja yang mempunyai pendidikan lebih tinggi atau berkemahiran tinggi.  Selain di sebabkan oleh kelulusan, faktor memilih kerja juga menjadi penyebab kepada pengangguran. Jadinya, peratusan menganggur semakin meningkat atau dengan bahasa mudahnya 1.2 juta rakyat Malaysia sedang menganggur.

jawatan kosong kerajaan

Tahukan anda, terdapat 10,000 jawatan kosong yang perlu di isi dengan segera? Kenapa biarkan ia kosong dan di mohon oleh orang lain??? 

Disini, saya ingin memperkenalkan 1 laman web jawatan kosong  yang menyediakan lebih daripada 10,000 jenis kerja kosong yang anda boleh mohon. Oh ya, website ini sangat bagus dan telah membantu ramai orang mendapat pekerjaan yang mereka impikan. Mungkin ramai di luar sana masih menganggur kerana tidak menjumpai pekerjaan, atau tidak mendapat tawaran kerana tidak menjumpai sumber untuk mengisi jawatan kosong yang sesuai.


jawatan kosong kerajaan

Government.my 

Government.My juga menyediakan jawatan kosong kerajaan dan memberi anda peluang untuk mohon kerja kerajaan dengan lebih mudah dan effektif. Oh ya, kerja kerajaan adalah satu peluang kerja yang sangat menarik dan menjamin masa depan. Jika anda mencari security dalam pekerjaan, silalah apply dan memohon jawatan kosong kerajaan.
jawatan kosong kerajaan

Kelebihan Government.my 

Kelebihan lain apabila anda mendaftar dengan government.my, anda boleh memohon jawatan kosong lain seperti  jawatan kosong maybankjawatan kosong kastamjawatan kosong jpj dan jawatan kosong kemas . 

Selain itu, jika anda apply pekerjaan dengan website ini adalah penerimaan dan serapan masuk kerja lebih tinggi kemungkinannya.
Berkhidmat dalam sektor awam atau kerajaan adalah idaman semua kerana kelebihan-kelebihan berikut:-

  • elaun perumahan, cola, elaun tetap perkhidmatan 
  • kenaikan gaji setiap tahun
  • kemudahan pinjaman perumahan, kenderaan dan komputer
  • cuti tahunan dan bersalin mengikut kelayakan
  • Caruman kwsp / pencen 
  • peluang untuk berkursus / menambah ilmu dari masa ke semasa
  • kestabilan ekonomi sendiri
  • kerja yang lebih tenang dan selesa
  • potensi untuk di buang kerja adalah tipis.
Menarikkan? Nak kerja, jangan lupa mendaftar dengan government.my.

No comments:

Post a Comment