Service OPPO Lambat - Cahaya Hayati

26 Jul 2016

Service OPPO Lambat

Assalamualaikum wbt. Service OPPO lambat.

Hari rabu malam hari tu hantar handphone OPPO ke kedai handphone dan kebetulan technician OPPO ada sekali dan dia dah ambil handphone tersebut ke service center OPPO. Katanya perlu tukar part dekat button high & low volume dan perlu intall semula software.

Semalam dah call ke kedai handphone tersebut dan masih belum ada khabar tentang handphone tu. Katanya lagi 2 hari.. Hmmmm. Hari ni dah 5 hari kalau lagi 2 hari bermakna genaplah seminggu.

Pada aku, lambat sangat service tu sebab sebelum ni pernah hantar s3 ke Samsung service center boleh siapkan dalam tempoh 1 jam.. Kenapa OPPO perlu ambil masa berhari-hari?

Sebenarnya aku baru guna handphone OPPO ni 3 bulan yang lepas. masih dalam warranty... If tidak dapat baiki, beritahu la dan jangan lupa ganti yang baru. huhu. 

Sebagai blogger atau media sosial influencer, bila tiada hamdphone / smartphone terasa patah tangan. Tidak dapat bekerja dengan sempurna. Banyak peluang yang terlepas...

 oppo.. oppo.. oppo



3 comments:

  1. oppo betul hehehe...mungkin tak ada stok alat ganti tulen agaknya...tapi sebelum ini pengalaman hantar smartphone baiki di pusat service pun semuanya seminggu lebih

    ReplyDelete
  2. Oppo la sangat hahaha..setakat ni alhamdulillah smartphone kita tak penah g pusat servis..harap2 tak laa..

    ReplyDelete
  3. Oppo la sangat hahaha..setakat ni alhamdulillah smartphone kita tak penah g pusat servis..harap2 tak laa..

    ReplyDelete