Sharp, Shell & Kleenex - Cahaya Hayati

23 Nov 2015

Sharp, Shell & Kleenex

Assalamualaikum wbt.

Hampir semingggu tak update. Waaa... 

Maaflah sebab tuan blog kena pi team building 2 hari. Tak sempat nak buka lappy.. Balik rumah pulak, sibuk uruskan rumah dan anak-anak. Semalam pula bawa emak untuk follow up di hospital.. Sampai rumah dah pukul 8.30 malam. Tengokkan anak-anak pula.. Sian diaorang kena tinggal seharian.

Blog pula walaupun tak update, UV maintain setiap hari. Alhamdulilah dan terima kasih banyak-banyak kepada yang menyumbang UV. 

Disebabkan UV maintain maka, nuffnang bagi lagi 6 CPUV. Sharp, Shell & Kleenex. Terima kasih Nuffnang.  Ini yang menyebabkan semangat untuk update semakin tinggi. hehe

Tips CPUV

Lagi tips untuk mendapatkan CPUV adalah dengan maintainkan UV. 

UV adalah unique visitors iaitu sorang pembaca blog di kira 1 UV. Jika ada 10 orang maka UV blog adalah 10 walaupun membaca banyak entry.  Jumlah bacaan entry adalah pageview (PV). 

Untuk melihat UV blog kena daftar dengan google analytics. Di google analytic jumlah UV sebenar blog akan di tunjukkan seperti di bawah.


Tips CPUV

Selain itu, dari google analytic... korang boleh buat analysis siapa yang datang ke blog anda dan apa yang mereka mahu. So, dari situ.. kita boleh pilih niche yang tepat untuk blog. Faham tak?

Oklah nantikan tips seterusnya dalam entry yang lain.


Jana Wang Adsense di sini

Belajar cara mudah untuk menjana wang dari adsense. Semua rahsia ada di sini.. Langgan sekarang!!

jana wang adsense


2 comments: