Awak Pun Boleh Jadi Jutawan - Cahaya Hayati

12 Oct 2015

Awak Pun Boleh Jadi Jutawan

Assalamualaikum wbt.

Sedikit perkongsian berhubung dengan simpanan di unit amanah. Telah terbukti dan bukan cakap kosong. 

Melabur dalam unit amanah adalah cara menjadi jutawan senyap. Simpan/labur saja.. Tup tup selepas dua puluh tahun, awak dah bergelar jutawan. Dalam diam... siapa pun tak sangka. Tiada yang tahu... 

Bila pencen, pergi makan angin sana sini. Orang pun naik heran. Dia buat apa lepas pencen yer. Tengok dok rumah saja tapi tiap-tiap bulan pi sana sini. Setahun sekali pi oversea. Aku yang keja ni pun tak cukup..

Rahsianya adalah dia menabung/ melabur dalam unit amanah sejak muda. Berjimat cermat... Tak pakai barangan mahai-mahai. Beli sekadar kemampuan atau sesekali bila teringin.


Sekarang dia menikmati hari tua dengan senang iaitu hanya mengambil duit dividen yang di perolehi setiap tahun. Simpanan dia tidak luak sikit pun...

Ini cerita seorang pak cik yang saya kenali. Ini juga impian saya untuk menjadi seperti dia.. Senang pada hari tua atau sebelum umur 50 tahun. In sha Allah. 

Dalam usaha ke arah itu. Bukan untuk duniawi saja tapi juga untuk akhirat dan bekalan untuk ke sana. 

Bagaimana simpanan dalam unit amanah boleh manjadikan seseorang itu jutawan?


Simpanan dalam unit amanah menggunakan pengiraan berganda. Bila semakin banyak kita menyimpan semakin banyak perolehan/ dividen yang kita terima. Gandaan ini akan berterusan. Boleh rujuk pengiraan di atas. Deposit 10K, simpanan wajib selama 15 tahun... Pulangan ( simpanan + dividen) selepas 15 tahun adalah 700K+++.

Siapa yang tidak mahu?

Kalau mahu seperti ini dan bersara dengan senang... PM untuk maklumat & tindakan lanjut. Saya sedia membantu.

Whatsapp: 0194703288
email : yati292@gmail.com


No comments:

Post a Comment