Entry Rindu - Cahaya Hayati

2 Sept 2015

Entry Rindu

Assalamualaikum wbt.

Rindu? Iyer, rindu dengan semua... Rindu dengan celoteh adik, akak dan abang EFG. Rindu tips blogging dari kbba... rindu nak update blog.


Hidup kalau tidak di landa masalah dan di beri sedikit ujian, tentu hanya ada satu warna saja... Ujian dan masalah adalah warna-wana pelangi yang akan memeriahkan hidup dan menjadi panduan untuk masa depan.

Alhamdulillah. Emak telah discaj pada hari khamis - 28 Ogos 2015. Syukur sangat-sangat bila emak sudah bertambah sihat dan boleh balik rumah. Perlu di jaga pemakanan dan pengambilan ubat yang teratur saja. Yang lain-lain, emak boleh lakukannya sendiri. Namun begitu, perlu ke hospital untuk berjumpa pakar.

Emak bila dah sihat dah tidak mahu duduk rumah saya. Asyik sebut nak balik kampung saja... In Sha Allah, hari jumaat ini akan tunaikan permintaan emak. Tugas menjaga emak akan di serahkan kepada adik.

Masih belum berkesempatan untuk baiki telefon. Hidup pun sedikit sunyi tanpa media sosial... TAPI dalam erti kata sebenar tidak sunyi pun. Penuh dengan tugas dan tanggungjawab sebagai anak, isteri, ibu dan pekerja. Kadangkala rindu  nak bermalas-malasan tanpa gangguan... Seperti ketika zaman anak dara dolu-dolu. hehe... In sha Allah akan cuba cari satu hari untuk manjakan diri.

Rindu nak baking.
Rindu nak makan sedap-sedap.
Rindu nak pergi bercuti.
Rindu nak shopping.
Rindu...
Rindu...
Rindu..


1 comment: