3 Cara Memakai Topi - Cahaya Hayati

15 Jul 2015

3 Cara Memakai Topi

3 Cara Memakai Topi
Lazimnya, topi dipakai pada zaman dahulu adalah bertujuan sebagai pelindung kepala dan juga sebagai simbol jawatan atau kedudukan seseorang individu tersebut. Pemakaian topi juga amat sinonim dengan aktiviti yang berkaitan dengan sukan. Sebagai contoh, sukan baseball yang memerlukan kesemua pemain memakai topi semasa perlawanan berlangsung.
Namun pada hari ini, topi merupakan diantara aksesori yang juga dianggap sebagai penyelamat kepada si pemakai lebih-lebih lagi during ‘lazy days’. Hari dimana anda tidak sempat berdandan dan hari anda mungkin sudah terlambat untuk bersiap ke sesuatu acara. Tapi, perlu diingatkan bahawa tidak semua acara dan pakaian adalah bersesuaian dengan pemakaian topi. Anda harus berhati-hati untuk memadankan penampilan dengan jenis topi wanita seperti berikut;
Untuk penampilan ala hipster atau santai dihujung  minggu dengan padanan jeans dan t-shirt seperti berikut, anda boleh memakai fedora hat atau normal snapback sebagai aksesori tambahan anda.
Jika anda mahu ke gym atau melakukan aktiviti sukan di bawah cuaca yang terik, adalah lebih sesuai untuk anda gayakan bersama topi baseball seperti berikut. Topi ini amat sesuai digayakan dengan pakaian sukan anda.

Pantai dan topi juga tidak boleh dipisahkan. Tampil santai dengan pemakaian straw hat seperti berikut untuk melindungi wajah anda daripada terkena terik cahaya matahari. Topi ini amat berpadanan dengan mana-mana pilihan pakaian kasual anda.

3 comments: