Boleh Ke Bekerja Sambil Makan? - Cahaya Hayati

11 Mar 2015

Boleh Ke Bekerja Sambil Makan?

Assalamualaikum wbt & selamat pagi.

Alhamdulillah. Syukur Ya Allah... Akhirnya saya terpilih. Terpilih untuk apa nantilah saya update... Hanya rakan-rakan yang baru di kenali dalam group WA saja yang tahu. So, pagi ni boleh senyum sampai telinga. hahaha. 

Masih ada viral tentang kisah penjawat awam makan di waktu kerja... Yer seperti kita tahu, segelintir saja yang sebegitu. Yang lain TIDAK berbuat demikian. Masih berpegang kepada akujanji yang di buat.. Masih amanah dalam menjalankan tugas.

Berbalik kepada  tajuk entry, boleh ke bekerja sambil makan? ofkos la dalam opis dan time keja.. Boleh tak boleh tu  masing-masing ada pendapat sendiri..


Bagi Cik Ti, boleh if jabatan tersebut tidak berurusan dengan pelanggan. Cuma tidak manis pada pandangan ... Kalau cakap tak boleh, macam takde perikemanusiaan pula. Pengsan pula nanti..

Kalau memang berurusan dengan pelanggan, sila makan di tempat khas seperti pantri or makan siap-siap di rumah. TAHU tapi tak sempat.. Camner? hmmm... 

TAK SEMPAT tu jangan di jadikan alasan. SILA set dalam diri kita untuk menepati waktu dan menajdi lebih berdisiplin. In Sha Allah kita akan berjaya...

Sama-samalah kita berusaha dan berdoa untuk menjadi yang lebih baik dari sebelum ini.