Semakin Hari Semakin... - Cahaya Hayati

22 Apr 2013

Semakin Hari Semakin...

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.
 baik skitt hari ni.. In Shaa Allah untuk masa akan datang juga.

Saya semakin hari semakin:
1. jarang update blog. Banyak citer tetapi kekadang tu nak mulakan ayat mengambil masa yang agak lama.. macam ketandusan idea..

2. Semakin banyak kerja opis. kekadang tu tak terhandle.. bawa balik n study kat umah. Saya ambik benda ni sebagai positive... biasa ler adat keja.

3. Semakin bertambah keja di rumah... teringin nak guna khidmat maid. Tapi ( tetap ada tapi..) bila ada maid, akan hilang privasi... so, tak perlu la guna maid. Buat setakat yang terdaya... If pandai bahagikan masa .. kerja yang ada akan selesai.

4. Rasa diri ini semakin malas.. Malas nak bersenam. Badan pun dah naik lemau... tak fit langsung. Serius! Berat badan pun macam di pam-pam.hehehe.. saya tahu bila baju saya dah banyak yang tak muat... macam sarung nangka.

5. Semakin hilang privasi di hari cuti. Yang ini tak perlu la saya explain dengan panjang lebar.... Pemikiran saya tak sama ngan korang. So, jangan pikir macam- macam yer.

6. Banyak hasrat di hati yang saya nak capai.. Macam-macam dok dalam kepala ni. Tak tahu tercapai atau tak.. Semoga semua impian saya tercapai. In Shaa Allah.

7. ?

Setakat ini saja yang terluah... kan saya dah kata saya semakin hari semakin malas. Kenapa yer?
Terlalu banyak tekanan ke.. ke saya tension?
iskh... ishk... Kalau camtu, nak larikan  diri dan berehat sepuas-puasnya. Tapi, masih banyak benda yang saya nak uruskan.
Apa-apapun, kita kena redha dengan perjalanan hidup kita. In Shaa Allah semua akan selamat. Dunia dan akhirat.


note: sorry, hari ni entry tanpa gambar. kadang-kadang kata lebih bermakna dari gambar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan