Darul Muhajirin - Cahaya Hayati

28 Dis 2012

Darul Muhajirin

Hari ni nak cerita sikit berkenaan tempat Aisya belajar mengaji or kelas Iqra'.
Nama tempat tu Darul Muhajirin ( kat belakang umah je ... )
Aisya baru 3 bulan balajar iqra.. tu pun kekadang pi seminggu dua kali or 3 kali. Bukan sengaja tuang tapi tak dak sapa nak antar ( kena pusing okey sbb kawasan perumahan kami tak dak lorong belakang).

Alhamdulillah ... 
walaupun baru 3 bulan, Aisya dah masuk Iqra 3 dan boleh baca huruf yang bersambung.
Dekat sini setiap pelajar ada buku rekod sendiri.. dimana setiap hari mak bapak perlu tandatangan buku rekod ni...
so, mak bapak boleh tau performance anak2. Kat mana yang lemah.. 
dan yang paling penting, anak2 tak boleh ponteng.

buku rekod
Kelas kat Darul Muhajirin ni start pukul 4.00 petang dan tamat pukul 5.30 petang. Sekejap jer kan..
Selepas habih mengaji pelajar-pelajar akan solat solat asar berjemaah dahulu.. 

L = Lancar, S= Sedang
Kalau berminat untuk hantar anak ke sini (Kulim area jer), boleh hubungi:

Ustazah Fadzillah - 0194625679
Taman Jelutong 2, Kulim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan