mmm... Sedapnya! - Cahaya Hayati

25 Sep 2012

mmm... Sedapnya!

Hujan-hujan camni pekena nasi lemak dengan nescafe 3 in 1 panas-panas memang nikmatlah.. Saat-saat camni teringat masa kat uum dulu.. dengan  roommate yang sekepala, kami mencari nasi lemak Kampung Darat @ Changlun. Jauh ke dalam kampung... sedap punya pasal sanggup meredah kampung yang tak penah kami jejaki. Miss u Zura, Nida, Che Ma dan Rosni. 

Jemput makan. Nasi lemak bungkus je...
Kat utara, sepanjang minggu ni hujan dari pagi membawa ke malam. Hujan pagi-pagi cam ni malas ja nak mai kerja.. sejuk oooo.. 

Namun, demi rezeki sesuap nasi, aku redah jua hujan (eleh, bukan kena hujan pun.. mai ngan keta). Drama sungguh!

**** Sian kat mak ngan adik di kampung. Mesti mak redah hujan antar adik pi sekolah. mak tak pandai drive keta. Mak kata ' Demi anak2 mak sanggup susah'. Besarkan pengorbanan seorang mak. Sebab tu la syurga di bawah telapak kaki mak. 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan