Year 2012 wishlist..

10:51 PG Cahaya Hayati 0 Comments

Belum terlambatkan nak buat wishlist for year 2012? tgk gambar kat bawah.. gempak tak? hehehe..

 This CBR 250 is my hubby wishlist. aku lesen motor pun takde. ada keta jer.. Yang kat bawah ni baru aku nyer wishlist. kecik je ...  ("abang, leh dapat tak for our 5th anniversary???")
Apa korang nyer wishlist? semoga tercapai apa yang di hajati... sesama kita berusaha untuk mencapai apa yang kita hajati. Amin.

0 comments:

Siapa??

4:13 PTG Cahaya Hayati 0 Comments

Siapakah orang yang sibuk? 
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s


Siapakah orang yang manis senyumanya? 
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil
berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.


 

Siapakah orang yang kaya? 
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini. 


Siapakah orang yang miskin? 
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.


Siapakah orang yang rugi? 
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan. 


Siapakah orang yang paling cantik? 
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.

 
Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas? 
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang. 


Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?  
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya. 

 


Siapakah orang yang mempunyai akal? 
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka. 

0 comments:

Wajah Baru

10:17 PG Cahaya Hayati 0 Comments

Salam,

Lama giler tak update blog. malas plus takdak idea nak tulis. hari ni update layout ja. layout hari tu nampak cam serabut ja. tgk pun dah malas nak baca. layout kali nampak semangat skitt. hehe... masuk lift tekan sendiri.
 cow dulu yer.. kat opis ni. karang bonus skit lak. :)

0 comments:

Pengikut

Google+ Followers