aku adalah salah sorang dari penghutang itu.... - Cahaya Hayati

20 Sep 2010

aku adalah salah sorang dari penghutang itu....

gerun gak aku baca kosmo hari ni... he.. he pasal apa lagik, pasal PTPTN lah.... bukan aku tak bayo, bayo tapi ikut suka ati aku ja... ada lebih aku bayar lebih... ada kurang tak bayar la... biasa la akukan insan yang tidak berupaya...
berkenaan tajuk akhbar hari nie... aku rasa ada baik gak gomen buat camni sebab kalau bayar kat bank kena caj RM 2 bagi setiap transaksi... pastu PTPTN caj pentadbiran. Yang tak untung adalah penghutang PTPTN cam aku... betui tak semua penghutang pTPTN?

potong gaji pun potong la... aku malas nak pi bank....
bagi penghutang yang keja makan gaji mungkin gomen boleh ambil tindakan ni... camna plak bagi penghutang yang keja sendiri?

bukan liat nak bayar tapi duit yang tak cukup....
bagi aku pihak PTPTN patut laksanakan benda nie lama dah... bila dah takdak duit baru nak cari penghutang... lambat betui depa bertindak...
P/S: hujung bulan ni aku bayar duit ptptn la....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan